Становішча пра камісію па карупцыі

Submitted by admin on чцв, 03/24/2022 - 10:53

 

1. АГУЛЬНЫЯ СТАНОВІШЧЫ

1.1.     Сучаснасцю Становішчам вызначаецца парадак стварэння і чыннасці на МГПУП «Камунальнік» камісіі па супрацьдзеянні карупцыі (далей – камісія) у адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 15.07.2015 N 305-З «Пра змаганне з карупцыяй» і тыпавым становішчам пра камісію па супрацьдзеянні карупцыі, зацверджанай Пастановай Рады Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 26.12.2011 N 1732 (у рэдакцыі Пастановы Рады Міністраў Рэспублікі Беларусь № 267ад 30.04.2019).

1.2.  Камісія ствараецца загадам дырэктара МГПУП «Камунальнік» у колькасці не меней за 10 чальцоў пад старшынствам  дырэктара а ў выпадку яго нябытнасці выканаўцы абавязкаў дырэктара.

Склад камісіі фармуецца з ліку працаўнікоў прадпрыемства, якія ў тым ліку апякуюць (якія ажыццяўляюць) фінансава-гаспадарчую і вытворчую чыннасць, бухгалтарскі ўлік, распараджэнне бюджэтнымі грашовымі сродкамі, захаванасць уласнасці і эфектыўнае выкарыстанне маёмасці, кадравую і юрыдычную працу, прадстаўнікоў юрыдычных асоб і грамадскіх з'яднанняў.

Чальцамі камісіі адначасна не могуць з'яўляцца твары, што складаюцца ў шлюбе ці знаходзяцца ў адносінах блізкага сваяцтва ці ўласцівасці.

1.3.  Сакратар камісіі абіраецца на паседжанні камісіі з ліку яе чальцоў.         

1.4. Пастанова (развязак) камісіі, прынятае па пытаннях парадку дня яе паседжання, з'яўляецца абавязковым для выканання галоўным інжынерам прадпрыемства і яго намеснікам, намеснікамі дырэктара, дырэктарамі даччыных прадпрыемстваў, начальнікамі і працаўнікамі структурных падпадзелаў МГПУП «Камунальнік».

Патрэбныя меры па выкананні пастановы (развязкі) камісіі павінны быць прыняты не пазней за 10 працоўных дзён з дня прыняцця такой пастановы (развязкі) або ў іншы тэрмін, пастаўлены камісіяй.

Невыкананне (неналежнае выкананне) пастановы камісіі вабіць адказнасць у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.

1.5. Перашкаджэнне чальцам камісіі ў выкананні імі сваіх паўнамоцтваў не дапускаецца і вабіць ужыванне мер адказнасці ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.

1.6.  Грамадзяне і юрыдычныя асобы маюць права скіраваць у камісію прапановы пра меры па супрацьдзеянні карупцыі, што адносяцца да кампетэнцыі камісіі.

Прапановы грамадзянаў і юрыдычных асоб пра меры па супрацьдзеянні карупцыі, што адносяцца да кампетэнцыі камісіі, разглядаюцца на паседжанні камісіі і прылучаюцца да матэрыялаў дадзенага паседжання.

Да прапаноў грамадзянаў і юрыдычных асоб пра меры па супрацьдзеянні карупцыі і парадку іх разгляду ўжываюцца вымогі, агаданыя заканадаўствам пра звароты грамадзянаў і юрыдычных асоб.

У выпадку нязгоды з вынікамі разгляду прапановы пра меры па супрацьдзеянні карупцыі грамадзянін, юрыдычная асоба маюць права скіраваць адпаведную прапанову пра меры па супрацьдзеянні карупцыі ў камісію па супрацьдзеянні карупцыі ГО «ЖКГ Мінскай вобласці».

1.7. Камісія ў сваёй чыннасці паводзіцца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Законам "Пра змаганне з карупцыяй", Працоўным кодэксам Рэспублікі Беларусь, іншымі актамі заканадаўства, кіроўнымі ўказаннямі Міністэрства ЖКГ Рэспублікі Беларусь, ГО «ЖКГ Мінскай вобласці», Статутам прадпрыемства і сучаснасцю Становішчам.

2. АСНОЎНЫЯ ЗАДАННІ КАМІСІІ

2.1. Каардынацыя чыннасці структурных падпадзелаў прадпрыемства, даччыных прадпрыемстваў, па рэалізацыі мёр па супрацьдзеянні карупцыі.

2.2.  Распрацоўка і арганізацыя правядзення мерапрыемстваў па супрацьдзеянні карупцыі на прадпрыемстве, аналіз эфектыўнасці прыманых мер, учаснае вызначэнне карупцыйных рызык і прыняцце мер па іх нейтралізацыі.

2.3.  Фармаванне ў працаўнікоў прадпрыемства антыкарупцыйнай свядомасці і навыкаў паводзін у сферах з падвышанай рызыкай карупцыйных праяў і сітуацый, злучаных з канфліктам інтарэсаў.

2.4.  Аналіз і абагульненне якая паступае інфармацыі, у тым ліку з дзяржаўных органаў якія ажыццяўляюць змаганне з карупцыяй, пра парушэнні антыкарупцыйнага заканадаўства, здзейсненых працаўнікамі прадпрыемства.

2.5.  Узаемадзеянне з дзяржаўнымі органамі,  што ажыццяўляюць змаганне з карупцыяй, грамадскімі з'яднаннямі і іншымі арганізацыямі, па пытаннях супраціву карупцыі.

2.6.  Учаснае вызначэнне карупцыйных рызык і мер па іх нейтралізацыі.

2.7.  Разгляд пытанняў прадухілення і ўрэгулявання канфліктаў інтарэсаў.

2.8.  Разгляд пытанняў выканання правілаў карпарацыйнай этыкі.

2.9. Разгляд мер, прынятых для знішчэння наступстваў карупцыйных парушэнняў права і парушэнняў права, што ствараюць умовы для карупцыі.

3. АСНОЎНЫЯ ФУНКЦЫІ КАМІСІІ

3.1.  Распрацоўка і цверджанне  плана мерапрыемстваў па супрацьдзеянні карупцыі на прадпрыемстве.

3.2.  Маніторынг, выкананні плана мерапрыемстваў па супрацьдзеянні карупцыі на прадпрыемстве.

3.3.  Заслухоўванне на паседжаннях камісіі дырэктараў даччыных прадпрыемстваў, начальнікаў падпадзелаў прадпрыемства пра праводжаную працу па прафілактыцы карупцыі.

3.4.  Разгляд матэрыялаў праверак, праведзеных у парадку ўнутрыгаспадарчага кантролю, праверак кантрольных органаў, і ацэнка дзеянняў службовых асоб, што дапусцілі парушэнне актаў заканадаўства і (ці) лакальных нарматыўных праўных актаў прадпрыемства, пацягнулыя за сабой прычыненне маёмаснай шкоды, здзяйсненне карупцыйнага парушэння права  або стваральныя ўмовы для праявы карупцыі.

3.6.  Распрацоўка на сваіх паседжаннях  прапаноў па пытаннях змагання з карупцыяй і дасканаленне лакальных нарматыўных актаў якія рэгламентуюць дадзеныя пытанні. 

3.8.  Прыняцце развязкаў пра прыцягненне да дысцыплінарнай і іншым выглядам адказнасці, пастаўленых заканадаўствам, працаўнікоў прадпрыемства здзяйснілых парушэнні права, што ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйныя парушэнні права.

3.9.    У пастаўленым заканадаўчымі актамі парадку запытвае  інфармацыю па пытаннях супраціву карупцыі.

3.10.   Вядзе ўлік паступніцы інфармацыі пра парушэнні заканадаўства пра змаганне з карупцыяй працаўнікамі прадпрыемства і працаўнікамі даччыных прадпрыемстваў.

3.11.  Ужыццяўляе аналіз, абагульненне і  выпрацаванне прапаноў пра меры рэагавання на якая паступае інфармацыю, што змяшчаецца ў зваротах грамадзянаў і юрыдычных асоб, праваахоўных і іншых дзяржаўных органаў, у паведамленнях сродкаў масавай інфармацыі, улучаючы сеціва Інтэрнэт, па пытаннях праяў карупцыі на прадпрыемстве і даччыных прадпрыемствах.

3.12.  Выяўленне парушэнняў антыкарупцыйнага заканадаўства працаўнікоў прадпрыемства і даччыных прадпрыемстваў.

3.13.  Аналіз закупаў і ўсталяванне фактараў, што спрыяюць узнікненню магчымых карупцыйных праяў пры іх ажыццяўленні.

3.14.  Разгляд фактаў парушэння парадку правядзення конкурсаў, аўкцыёнаў, працэдур дзяржаўных закупаў і закупаў за кошт уласных сродкаў, улучаючы падрадныя таргі і перамовы ў будаванні.

3.15.  Разгляд пытанняў правамернасці выкарыстання (дырэктывы) маёмасцю прадпрыемства, вылучэння працаўнікам прадпрыемства пазыковых сродкаў.

3.17.  Разгляд абгрунтаванасці заключэння дамоў на ўмовах адкладу платы.

3.18.  Ацэнка эфектыўнасці ажыццяўлення ўнутрыгаспадарчага кантролю.

3.19.  Разгляд пытанняў узнікнення пратэрмінаванай дэбіторскай запазычанасці і  дакументаў на спісанне безнадзейнай дэбіторскай запазычанасці (да прыняцця развязку і адлюстравання дадзенай аперацыі па бухгалтарскім уліку) з ацэнкай дзеянняў службовых асоб, прычын і ўмоў яе ўтварэння.

3.20.  Разгляд пытанняў  правамернасці выдаткавання ўласных і бюджэтных сродкаў прадпрыемства.

3.21.  Прыцягненне для ўдзелу ў паседжаннях камісіі прадстаўнікоў праваахоўных, якія кантралююць і іншых дзяржаўных органаў і арганізацый, а таксама сродкаў масавай інфармацыі (у выпадку патрэбы і са згоды іх кіраўнікоў).

3.22.  Удзел, у межах сваёй кампетэнцыі, у выкананні даручэнняў вышэйшых дзяржаўных органаў па выяўленні і прадухіленні парушэнняў права, што ствараюць умовы для карупцыі і карупцыйных парушэнняў права.

3.23.  Прыняцце, у межах сваёй кампетэнцыі, абавязковых для выканання структурнымі падпадзеламі і даччынымі прадпрыемствамі развязкаў, а таксама ажыццяўленне кантролю  іх выканання.

3.24.  Разгляд пытанняў вызвалення працаўнікоў ад матэрыяльнай адказнасці за прычыненую прадпрыемству шкоду (шкода) з ацэнкай правамернасці  прыняцця такіх развязкаў.

3.25.  Аналіз эфектыўнасці кадравай палітыкі прадпрыемства ў супраціве карупцыі.

3.26.  Разгляд характарыстык прэтэндэнтаў на кіроўныя пасады, ( начальнік падпадзелу, начальнік кіравання, дырэктар даччынага прадпрыемства і інш.) з ацэнкай іх маральна-дзелавых якасцяў і прыманых імі мер па забеспячэнні выканання заканадаўства па змаганні з карупцыяй.

3.27.  Разгляд пытанняў, па прадухіленні або ўрэгуляванню сітуацый, у якіх асабістыя інтарэсы працаўніка прадпрыемства, яго жонкі (мужа), блізкіх сваякоў ці сваякоў уплываюць або могуць паўплываць на належнае выкананне гэтым працаўніком сваіх службовых (працоўных) абавязкаў.

3.28.  Разгляд пытанняў пра магчымасць прызначэння на пасаду дзяржаўнай службовай асобы і твару, прыраўнаванага да дзяржаўнай службовай асобы прадпрыемства, асоб, якія:

-    маюць асуджанасць за карупцыйныя злачынствы і іншыя злачынствы супраць інтарэсаў службы (апроч выпадкаў, калі забарона на займанне гэтымі тварамі такіх пасад пастаўлена выракам суда ці выцякае з актаў заканадаўства);

- здзейснілі карупцыйныя злачынствы і іншыя злачынствы супраць інтарэсаў службы, асуджанасць за якія была знята ці згашана;

- раней прыцягваліся да адміністрацыйнай адказнасці за адміністрацыйныя парушэнні права, злучаныя з карупцыяй.

3.29.  Даваць антыкарупцыйную ацэнку лакальным нарматыўным праўным актам, іншым арганізацыйна-распарадчым дакументам, што выпускаюцца на прадпрыемстве.

3.30.  Ініцыяваць і арганізоўваць правядзенне на прадпрыемстве адукацыйных, выхаваўчых і інфармацыйна-прапагандысцкіх мерапрыемстваў антыкарупцыйнай скіраванасці.

3.31.  Узаемадзейнічаць з праваахоўнымі органамі, што ажыццяўляюць змаганне з карупцыяй, дзяржаўнымі органамі, грамадскімі з'яднаннямі,  сродкамі масавай інфармацыі і іншымі арганізацыямі па пытаннях супраціву карупцыі.

3.32.  Разглядаць прапановы чальцоў камісіі пра  дасканаленне метадычнай і арганізацыйнай працы па супрацьдзеянні карупцыі.

3.33. Ажыццяўленне іншых функцый з мэтай супраціву карупцыі на МГПУП «Камунальнік».

4. ПАЎНАМОЦТВЫ І АБАВЯЗКІ СТАРШЫНІ, САКРАТАРА І ЧАЛЬЦОЎ КАМІСІІ.

4.1.  Старшыня камісіі:

- арганізуе працу камісіі ў адпаведнасці з яе заданнямі і функцыямі;

- вызначае дату, месца і час правядзення паседжання камісіі;

- пры нябытнасці патрэбнай колькасці чальцоў камісіі, дастатковай для правядзення паседжання камісіі, прызначае новую дату паседжання камісіі, але не пазней чым праз месяц з дня няспраўджанага паседжання;

- сцвярджае парадак дня і парадак разгляду пытанняў на паседжаннях камісіі;

- дае даручэнні чальцам камісіі па пытаннях яе чыннасці, ужыццяўляе кантроль выканання даручэнняў;

- узгадняе план дакументальна-тэматычных праверак кіравання кантролю і рэвізіі па пытаннях прафілактыкі парушэнняў права;

- робіць захады па прадухіленні канфлікту інтарэсаў ці яго ўрэгуляванні, пры атрыманні інфармацыі ад чальца камісіі пра ўзнікненне канфлікту інтарэсаў ці магчымасці яго ўзнікнення ў адпаведнасці з абавязкамі чальца камісіі;

- прымае развязак пра скліканне паседжання камісіі пры наяўнасці адпаведнай пісьмовай прапановы не меней за адну траціну ад агульнага ліку чальцоў камісіі;

- нясе персанальную адказнасць за чыннасць камісіі.

4.2. Сакратар камісіі:

- забяспечвае рыхтоўлю паседжанняў камісіі;

- абагульняе матэрыялы, што паступілі для разгляду на паседжаннях камісіі;

- складае парадак дня паседжання камісіі і ўяўляе яе старшыню камісіі для цверджання;

- паведамляе чальцоў камісіі і запрошаных твараў пра дату, месца і час правядзення саймавання камісіі і парадку дня паседжання;

- вядзе дакументацыю камісіі;

- вядзе пратаколы паседжанняў камісіі, забяспечвае азнаямленне з пратаколамі чальцоў камісіі і іншых зацікаўленых твараў, скіроўвае ім копіі пратаколаў;

- ужыццяўляе ўлік і захоўванне дакументацыі камісіі, у тым ліку пратаколаў паседжанняў камісіі і матэрыялаў да іх;

- рэгіструе якія паступаюць у камісію заявы чальцоў камісіі і перадае іх старшыню камісіі для арганізацыі разгляду на паседжаннях камісіі;

- ужыццяўляе кантроль за ходам выканання пастаноў (развязкаў) камісіі і даручэнняў яе старшыні. 

4.3.  Чалец камісіі мае права:

- уносіць прапановы ў парадак дня паседжання камісіі;

- уносіць прапановы пра прыняцце камісіяй пэўных развязкаў па разгляданых пытаннях;

- выступаць на паседжаннях камісіі і ініцыяваць правядзенне галасавання па занесеных ім прапановах;

- задаваць чальцам камісіі і іншым тварам, што ўдзельнічаюць у паседжанні камісіі, пытанні ў адпаведнасці з парадкам дня і атрымваць на іх адказы па істоце;

- пры нязгодзе з развязкам камісіі выказаць пісьмова адменная думка па разгляданым пытанні, што падлягае абавязковаму прылучэнню да пратакола паседжання камісіі;

- знаёміцца з пратаколамі паседжанняў камісіі і іншымі  матэрыяламі, што кранаюць яе чыннасці;

- запытваць і атрымваць доступ да кожнай інфармацыі і вытворча-тэрытарыйных памяшканняў прадпрыемства, у рамках выканання развязкаў камісіі ці даручэнняў яе старшыні;

- ужыццяўляць іншыя паўнамоцтвы з мэтай выканання ўскладзеных на камісію заданняў і функцый.

4.4.  Чалец камісіі абавязаны:

- браць удзел у рыхтоўлі паседжанняў камісіі, у т. л. фармаванні парадку дня;

- браць удзел у паседжаннях камісіі, а пры немагчымасці ўдзелу ў іх загадзя паведамляць пра гэта старшыню камісіі ці яго намесніку;

- па развязку камісіі ці даручэнню яе старшыні браць удзел у імпрэзах па выяўленні парушэнняў права, што ствараюць умовы для карупцыі, карупцыйных парушэнняў права, а таксама невыкананні  заканадаўства пра змаганне з карупцыяй;

- не здзяйсняць дзеянняў, што дыскрэдытуюць камісію;

- сумленна і належным чынам выконваць, ускладзеныя на яго абавязкі, пастановы (развязкі) камісіі і даручэнні яе старшыні;

- неадкладна, у пісьмовай форме паведаміць старшыню камісіі пра ўзнікненне канфлікту інтарэсаў ці магчымасці яго ўзнікнення ў звязку з абавязкамі чальца камісіі;

- ужыццяўляць іншыя дзеянні з мэтай рэалізацыі ўскладзеных на камісію заданняў і функцый.

Чалец камісіі нясе адказнасць за невыкананне ці неналежнае выкананне ўскладзеных на яго абавязкаў.

5. ПАРАДАК ПРАЦЫ КАМІСІІ І АФАРМЛЕННЕ ВЫНІКАЎ

5.1.  Чыннасць камісіі ўжыццяўляецца ў адпаведнасці з планамі мерапрыемстваў па супрацьдзеянні карупцыі на МГПУП «Камунальнік»,  зацверджанымі на яе паседжаннях.

План працы камісіі з пералікам падлеглых разгляду на паседжаннях камісіі пытанняў месціцца на афіцыйным сайце Грамадства ў глабальным кампутарным сеціве Інтэрнэт не пазней за 15 дзён з дня яго цверджання.

Інфармацыя пра дату, час і месца правядзення паседжанняў камісіі падлягае месцаванню на афіцыйным сайце прадпрыемства ў глабальным кампутарным сеціве Інтэрнэт не пазней за 15 працоўных дзён да дня правядзення паседжання камісіі.

5.2. Паседжанні камісіі праводзяцца па меры патрэбы, у тым ліку доўжачы разгляды выяўленых камісіяй падчас яе чыннасці пэўных парушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных парушэнняў права, прапаноў грамадзянаў і юрыдычных асоб пра меры па супрацьдзеянні карупцыі, іншых пытанняў, што адносяцца да кампетэнцыі камісіі, у тэрміны, што вызначаюцца старшынём камісіі, але не радзей за адзін раз у паўгоддзе.

 Развязак пра скліканне камісіі прымаецца старшынём камісіі ці па прапанове не меней за адну траціну яе чальцоў.

5.3. Паседжанне камісіі праводзіцца ў адпаведнасці з парадкам дня.

Дапускаецца, разгляд на паседжанні камісіі пытанняў, не ўлучаных  у  парадак дня,  пры   наяўнасці   дастатковасці   матэрыялаў для прыняцця камісіяй развязку: 

- па развязку старшыні камісіі;

- па прапанове не меней за адну траціну ад агульнага ліку чальцоў камісіі.

5.4. У паседжанні камісіі бяруць удзел прадстаўнікі юрыдычных асоб і грамадзяне, у дачыненні да якіх старшынём камісіі  прыняты развязак пра іх запрашэнне на гэта паседжанне.

5.5. Паседжанне камісіі вядзе старшыня камісіі.

5.6.    Паседжанні камісіі з'яўляюцца правамоцнымі, калі на іх ёсць не меней за 7 чальцоў камісіі.

5.7. Чальцы камісіі валодаюць роўнымі правамі пры абмеркаванні пытанняў, занесеных у парадак дня паседжанні камісіі, і праектаў развязкаў камісіі.

5.8. Чэлесы камісіі, якія маюць асабістую цікавасць у развязку па пэўным пытанні парадку дня паседжання камісіі, не могуць браць удзел у яго разглядзе.

5.9. Развязкі прымаюцца простай большасцю галасоў ад агульнага ліку чальцоў камісіі, што прысутнічаюць на паседжанні камісіі. У выпадку роўнасці галасоў вырашальным з'яўляецца голас старшыні камісіі.

5.10. Развязкі камісіі афармляюцца пратаколам.

5.11.У пратаколе паседжанні камісіі ў абавязковым парадку паказваюцца:

- дата, месца і час правядзення паседжання камісіі;

- назва камісіі;

- звесткі пра чальцоў камісіі і іншых твары, што прынялі ўдзел у паседжанні камісіі;

- парадак дня паседжання камісіі;

- змест разгледжаных на паседжанні камісіі матэрыялаў, выступаў чальцоў камісіі і іншых удзельнікаў паседжання;

- наяўнасць адменнай думкі ў чальцоў камісіі па разгляданых пытаннях;

- прынятыя камісіяй развязку;

- звесткі пра далучаныя да пратакола матэрыялы.

5.12.  Пратакол паседжання камісіі рыхтуецца ў 10-дзённы тэрмін з дня яго правядзення, падпісваецца старшынём і сакратаром камісіі.

5.13. Пратакол паседжання камісіі ў 5-дзённы тэрмін з дня яго падпісання даводзіцца сакратаром камісіі да чальцоў камісіі і іншых зацікаўленых твараў.

 

Намеснік  дырэктара па ідэалагічнай і сацыяльна-кадравай працы                              В.Е.Альшэўскі